kick-off

Hanzehogeschool doet mee met The Green Quest

9 januari 2017

De Hanzehogeschool Groningen gaat op zoek naar duurzaamheid en doet dit jaar mee met The Green Quest. Een team van bekende duurzaamheidsexperts en een technisch team gaan met behulp van studenten, medewerkers en het Nederlandse publiek aan de slag met de duurzaamheidsinstellingen van de Hanzehogeschool Groningen. Tijdens een 6-weken durende zoektocht naar oplossingen staat de hogeschool bol van de activiteiten in het kader van dit thema. De Hanzehogeschool is de eerste onderwijsorganisatie die meedoet.

The Green Quest kick-off

De kick-off van The Green Quest bij de Hanzehogeschool is op 1 maart 2017. Heb je goede ideeën op het gebied van duurzaamheid? Wil je je stem laten horen? Zorg dat je er bij bent! De bijeenkomst is hét moment waarop de Hanzehogeschool de aftrap geeft voor een periode van elf weken waarin het team in een razend tempo projectplannen schrijft voor de acties die de Hanzehogeschool gaat ondernemen. Na een jaar komt The Green Quest terug om te kijken wat de stand van zaken is.

Waarom meedoen?

De Hanzehogeschool Groningen schakelt The Green Quest in om hun duurzaamheidsambitie vorm te geven. Een Dream Team van duurzaamheidsprofessionals, het Financieele Dagblad (FD), BNR Nieuwsradio, SUEZ en ENGIE komt naar de Hanzehogeschool Groningen om mee te kijken hoe de hogeschool verder kan worden verduurzaamd.

Wil je nu al je ideeën kwijt? Dat kan!

Deel je ideeën via Social Media met de #hanzeduurzaam. Wil je met iemand in gesprek over de duurzaamheidsambities van de Hanzehogeschool, neem dan contact op met Janine Brons. Wil je uitgenodigd worden voor de kick-off zodat het alvast in je agenda staat? Stuur dan een mail naar Anneke Boerland.

Over The Green Quest

The Green Quest is een zoektocht naar oplossingen om groener en duurzamer te ondernemen, terwijl het ook besparingen op de bedrijfsvoering moet opleveren. Het project is een initiatief van Het Financieel Dagblad en BNR Nieuwsradio in samenwerking met ENGIE en SUEZ. Er zijn al acht organisaties die aan deze zoektocht hebben meegedaan, waaronder ABN-AMRO, Het Koninklijk Concertgebouw, CenterParcs en Arriva.

Het team van The Green Quest bestaat uit een technisch team, het Green Team en een team van studenten. Samen gaan zij gedurende zes weken aan de slag met de duurzaamheidsdoelstellingen. Het Nederlands publiek mag via social media ideeën insturen.

Presentatie resultaten

Tijdens het openbare kick-off evenement op 1 maart dagen leden van het Green Team het bestuur uit een volgende stap te zetten op het gebied van duurzaamheid. Medewerkers en studenten zijn uitgenodigd om mee te denken.  Het Green Team presenteert half april de resultaten aan het College van Bestuur.

Meer informatie over the Green Quest vind u hier.

TERUG